What have you done

Har nått ett vägskäl i livet. Vet vilken väg jag vill gå eller vet målet men kanske inte riktigt vilken väg jag ska gå.

Less på mig själv iaf idag efter de som hände. Hemma från jobbet idag med ångesten som tynger ner mina axlar. Vet vad jag vill göra, vill jobba mån-fre o få tid för idrotten på helgerna o kvällarna, även kunna umgås mer med mina vänner. Vet att jag vill bli socionom men har inte lyckats kommit in än, men jag ska lyckas.

Snart dax för flytt med, planera, vad ska med & vad ska inte med, sälja möbler? Allt är ända röra just nu känns de som.

Har nått botten för första gången på läge när de gäller jobbet. De här är inte längre hållbart. Jag söker o söker jobb men jag ska ta mig sjutton lyckats få ihop de. Ska på arbetsintervju på tisdag o jag ska göra allt för att få det samt få de efter mina villkor.

Vet att allt löser sig tillsist men behöver de nu. Behovet av att åka bort är större än någonsin. En paus i vardagen, en paus i livet, en chans att andas ut, en chans att få ett break o lyckas planera hur jag ska lyckas nå dit jag vill.

Känner mig även less på att vara den som hjälper, stöder andra men knappt får något tillbaka eller jo av mina nära o kära får jag såklart men ibland vill jag bara att någon ska komma o krama om mig o säga att allt kommer ordna sig, att jag kan klara de här.
Jag vill med hitta den stora kärleken o börja bilda en egen familj. Vet att de kommer när de kommer o när man minst anar de men när är de?

Jag är less på att känna mig ensam fast jag har så många omkring mig, less på allt just nu.

Ljuspunkten i mitt liv just nu är flytten, när den är över så kommer ett nytt kapitel i mitt liv skrivas. Ett fresh start med allt. Det känns som allt kommer ordna sig när allt är klart o jag har boat in mig i nya lgh.

Imorgon är en ny dag o jag ska ta tag i den o göra de till de bättre. Ska ändra min syn för just nu är den inte bra. Ska bita i det sura äpplet o ordna upp de här. Ska bita ihop o kämpa på.

På återseende!
"Carpe Diem"
/// T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0