Bully

 
Igår kväll titta jag på en dokumentär om mobbning, asså fy va elaka barn kan vara mot varandra. Men det värsta av allt är nog att skolorna knappt kan göra något åt det eller vänder ryggen till. Har själv blivit mobbad så vet hur det är att bli inknuffad i skåp och få glåpord. Även fast man alltid har haft kompisar så har man ju inte mått av det. Nu har det bara gjort mig starkare men då kände man sig bara svag.

Skolorna borde göra mer för att stoppa mobbningen, dock handlade detta om mobbningen i USA´s skolor och det va groteskt många gånger, att sitta på en skolbuss och någon tar stryptag på en, alla tittar på och ingen gör något, inte ens busschaffisen. Hur tänker man då? Tänk om det vara deras egna barn som blev utsatta.. Fattar verkligen inte.. fegt är var det är...

Annars idag så är det mitt första besök hos sjukgymnasten kl 15, hoppas att det går bra och att jag får börja träna lite redan idag! Dock har jag problem med knät, det värker till och från, men det blir nog bra med lite styrketräning. Det måste bli bra!

På återseende!
"Carpe diem"
/// T
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0