New moon

Jag har bestämt mig för att försöka göra mitt bästa i engelskan trots mina motgångar.. man kan inte göra annat än att försöka... jag måste... jag vill faktiskt klara den.. och misslyckas jag så är det bara att ta nya tag.. ska höra med en lärare hur man kan göra om man skulle faila på hela kursen.. eller bara klara någon del om man kan läsa om det eller så i vår... Fast det är svårt när man har en lärare i literaturkursen som bara verkar faila en i allt man gör... issch... har en känsla av att hon inte tycker om mig.. och grejen är att jag brukar faktiskt tycka om literatur osv.. men just nu känner jag bara blää för det och vi ska skriva klart en essay 2 till på onsdag.. har börjat lite smått men är långt i från klar.. jag vill jättegärna göra klart den och lämna in den.. men har ingen lust att lämna in den när jag ändå måste prata med henne om essay 1 och mina andra assignment osv.. för hon tycker jag har språksvårigheter.. hmm.. då är det ju lika bra att prata med henne och lämna in den när jag vet att hon inte kommer att klaga så mycket.. för det blir ju bara jobbigt för henne och för mig om det blir pannkaka av det hela hela tiden.. så jag maila henne idag och föreslog det.. har inte fått svar än.. men hoppas jag får det snart..

Annars så har jag jobbat hela helgen och inte hunnit julpynta något alls och det som var 1 advent i söndags.. men det har vart skönt att man har haft fullt upp må jag säga annat att tänka på osv.. sen i lördags var jag på bio med tjejerna efter jobbet och den va hur bra som helst (new moon) va minst lika bra som boken faktiskt.. jag va riktigt nöjd med den filmen och den va 100 gånger bättre än första filmen... annars brukar det ju va svårt att göra uppföljare och göra film från böcker.. men denna gång hade de lyckas... jag rekomenderar den starkt.. har ni inte sett den än så gå och se den *ler*

Issch.. skulle ha lämnat min bil hos mor och far idag men jag orkade inte och sen skulle de bli så stressigt plus att jag känner mig krasslig idag.. ingen bra kombination.. så jag ska åka imorn och så ska vi lämna in den så den kan bli fixad osv.. får se hur jag mår imorgon om jag kan jobba eller inte.. issch.. jag vill jobba men är jag sjuk så är det inge bra.. då är det bättre att jag kryar på mig så jag kan jobba torsd, fred, lörda och sönda istället....

urk.. va och handla idag istället så nu äger man väl 0 kronir istort sätt.. issch.. inge kul att vara såhär extremt fattig och vara skyldig sin familj och vänner en massa pengar.. tycker inte om det.. men jag ska betala så fort jag kan och när jag har blivit miljönär då ska ni få leva på mig..hihi.. om den dagen kommer men.. ahh det känns dock skönt att veta att man skulle ha gjort samma sak om man var i deras skor.. alltså om situationen var annorlunda...

Tack för bion gumman! jag ska bjuda igen så fort jag kan! LOVAR!

Nee, nu ska jag nog se om det är nå spännande på tv innan jag ska laga mig en middag...

På återseende!

/// T


"Carpe diem"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0