You get what you give




Nu är det återigen "ångest söndag", brukar kalla söndagar för det, oftast då man får ångest att det snart är måndag och man ska jobba då samt att man funderar på vad man egentligen har åstadkommit den här helgen, om man har gjort något vettigt eller inte.. ne söndagar är inte roliga för det är oftast då man absolut inte har något att göra. men den är söndagen är lite annorlunda iom att har tvättdag idag och lite planer på eftermiddagen.. antingen eller mest troligen så ska jag åka in till Norrtan och hälsa på en kompis idag, snacka lite skit och bara hänga, det andra alternativ va att åka och se handboll när en kompis spelar och umgås sen lite med han och hans tjej.. men jag har inte hört något ifrån dem och javisst kan jag höra av mig med. men tidigare i veckan nämnde han nått om att de hade fullt upp i helgen så tänkte låta dem vara ifred idag då kanske.. kan ju se dem nästa helg eller så i sådana fall...hehe..


Lördag: Vad hände då denna lördag som var? Mjo, jag hängde me sist och J och bowla, det va rätt skoj! lyckades ju göra minst tre strike om inte fyra och någon spärr.. fast nu har man lite träningsvärk i handen och fingrarna dock. efter bowlingen så åkte vi hemåt och beställde hem thailändskt mat och käka hos sist.. senare så kollade vi på The mist, den va rätt creepy, men helt okej.. fast de kunde väl ha unvikt haft me nå spindelliknade varelser i den.. usch, är verkligen rädd för spindlar, tycker verkligen inte om dem.. har väl en sväng fobi men den är ändå hanterbar, det beror helt på hur stora dem och så. Efter filmen som vi då såg hemma hos mig eftersom den bara funkade på min dvd så gick de hem och jag satte mig en sväng vid datorn och spelade the game of life.. ett kul spel som handlar om att man kan välja olika liv och hur man vill leva det och så vidare.. svårt att förklara så att det låter bra... men rekomenderat... efter spelet så vart det sängen och läste lite i New moon (del 2 av Twilight) det är faktiskt den första engelska böckerna (boken) som jag har tyckt om att läsa och kunnat läst igenom, det är inte så att jag har svårt för engelska men haft svårt att komma in i böcker bara även svenska.. tycker mycket om självbiografer men även fantasy.. vet inte tycker väl om verklighetsbaserat och fantasy mest bara för att ena delen är en verklighet av livet och den andra kan bara finnas i fantasin antar jag.. behöver nog den balansen i livet.. på tal om det så vet jag vad jag verkligen vill plugga till nu.. jag kommer söka till socionomlinje i höst både på distans och "vanligt" samt några extra kurser så man kan komma igång och plugga om man inte kommer in på någon linje.. ska nog leta upp mitt engelska betyg från komvux har inte kunnat kopierat det än eftersom jag inte riktigt vet vart jag har lagt det men har mina aningar hehe....


Nej, nu ska jag kila vidare!


På återseende!

/// T

Kommentarer
Postat av: Sanna

Men Arla då, va roligt, jag funderar ju också på att läsa till socionom i höst... haha =)

2009-02-01 @ 18:52:44
URL: http://bumbi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0