Handball is tha shit!




I helgen har jag vart på cup i Hedemora/avesta! Vi åkte ner på freda kvällen och kom hem på sönda kvällen!
Vi åkte upp med tre lag ett a-lag och ett b-lag i Rimbo och ett Almunge lag! det sluta med att vi va precis ett helt lag i varje grupp (alltså 6 st plus målvakt och vi kunde ha haft en avbytare bara det att två va sjuka så)
Så på morgon på lördagen drog vi ut b-laget och de vart ett a-lag som spela i Avesta (elitserie och div 1 lagscupen) och almunge då! Jag fick spela med almunge och det gjorde inget för jag visste att även om jag hade fått spela med a-laget så hade det inte blivit så mycket matchtid och jag åkte ju ner för att spela handboll inte för att sitta på bänken. Och min tunering med almunge visade sig vara den bästa någonsin för min del lyckades snitta med ungefär 4 mål per match och fick även förtroende att lägga straffar vilket jag satte ungefär 3 av 4 möjliga så mitt självförtroende har höjts rejält sen denna helg! sista matchen vi spelade i lördags vart jag även matchen bästa målskytt med 5 mål varav en var straff! riktigt kul! på söndag klev vi upp 06:00 och då fick jag beskedet att ta me mig matchgrejer till a-laget och fick spela med dem med och sen åka spela med almunge igen... va riktigt kul och få det förtroendet! Trots att jag inte har spelat så mycket linje denna helg så lyckades jag prestera bra både på niometer och kant! vilket var kul! Jag är riktigt nöjd över min insats denna tunering trots att jag fick skavsår redan första matchen jag spela så fortsatte jag hela tunering ut men har dock fått köttskavsår av allt spelande så måste ner på apoteket idag och köpa skavsårsplåster... hehe.. men är man dum och bara tar med de nya handbollskorna så får man skylla sig lite själv men nu har jag lärt mig...hehe..


Sammanfattning: Denna helg har vart en av de roligaste handbollsminnen jag har! Fick tillbaka gnistan för handbollen rejält och jag fick de bevisat för mig själv att jag är bra handbollspelare vilket är riktigt kul! de har ju vart lite si och så med självförtroende förra säsongen.. så att börja med denna starten kunde inte ha varit bättre! ikväll ska vi ha först spelaremöte och sen ska vi till våra tränare på möte och prata om helgen m.m. kommer bli bra det!


Handball is tha shit!


På återseende!
/// T

Kommentarer
Postat av: Sanna

woohooo! go arla, go arla, go arla! du är ju bara såååå bäst!

2008-09-09 @ 22:08:03
URL: http://bumbi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0