The sun!

image22

Vilken härlig dag det har varit idag.. solen har gett oss solstrålar hela dagen och det har varit kring 14 plus..  Inte konstigt att man vart sugen på att sätta sig på balkongen och knäcka en öl när man kom hem från gymet idag.. ja, ni hörde rätt, lilla jag har varit på gymet idag.. helt själv desutom *stolt*
I vanliga fall brukar jag vara ganska feg när jag ska göra någonting för första gången själv..brukar helst vilja ha någon med mig men idag tog jag steget och gick dit själv och testa mig fram lite.. vet bara lite grann hur maskinerna fungerar men ska träffa en instruktör den 15:e.. då blir det helt på allvar..
Börja med i alla fall att jag gick ner och köpte gymkortet i går på dan.. kände att nu var det dax speciellt om jag ska orka och kunna blir bättre på handboll i maj... man kan ju inte bar ligga på soffan som en soffpotatis eller hur?
Eller ja, det är ju skönt det med.. men jag behöver nog allt träna för att må toppen..


Kom till gymet logga in och fick en nyckel.. gick och bytte om och hjärtat dunka i 120..hihi.. traska in på gymet, la lappen i ställningen som står på bordet.. satte mig på en cyckel (pinsamt nog vart det en spinningcykel) satt och cykla lite i 5 minuter.. satte mig på vanliga cykeln (så fort den vart ledig) och började trampa på i 20 minuter.. sen gjorde jag lite benlyft, bicep , mage och rodd.. efter de som avslutning så cykla jag ytterliggare i 10 minuter  *stolt* Träna väl i ca 1 timme och 20 minuter.. helt okej för att vara första gången träning! Ska försöka träna på torsda eller freda igen och sen i helgen.. tänkte göra de tre gånger i veckan, måste ju uttnyttja kortet när man bara har det i en månad.. sen får vi se om jag tar ett år eller inte. .


Ja, sen gick jag som sagt hem och ville bara slita av mig tröjan och västen för att det var så varmt.. och längtade efter en kall öl på balkongen.. men så vart de icke.. kom hem och packa upp..sen var det bara och traska över till syrran och äta middag.. efter de traska jag hem en sväng innan vi gick på promenad i en halvtimme.. alldelse lagom såhär idag efter träning och allt. fast har dock huvudvärk nu men det är för att jag har druckit för lite vatten..så jag får skylle mig själv helt enkelt och hinka i mig vatten nu isället..hmm som om man gör det? nej!

Ne, nu ska jag nog ta och dricka lite vatten och sen sätta mig ner och lira lite chrono trigger tänkte jag!

På återseende!
// T

Kommentarer
Postat av: Sanna

Arla då! Fan vad du är duktig! Det lät riktigt skönt det där... nu är Bumbi avis på dig =P

2008-04-02 @ 12:25:38
URL: http://bumbi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0