Suzuki baleno kombi...

image23
Ungefär såhär ser min bil ut fast den är mörkblå


Jahapp, nu har man blivit en stolt bilägare och det trodde jag aldrig för en vecka sen att jag skulle äga en bil idag.. tänk va fort det kan gå när det är en förändring i livet som händer.. Men vad kul.. är jätteglad för min bil fick köpa den för 22 000 och det var inte farligt för en fräsch 97:a med tillhörande sommardäck och grejer.. bara älskar den här bilen trots att jag bara har ägt den i fem dagar nu.. det som jag skulle behöva göra är att byta stereo till min cd istället för bandspelaren och sen storstäda den.. vem vet kanske far till hallsta och gör det i helgen eller så tar jag det en annan dag.. har som inte hur mycket pengar som helst jag kan lägga ut just nu.. är rätt fattig faktiskt.. men ska jobba extra på söndag (yes, där får jag in extra pengar) och sen börjar jag tidigare ikväll så det är chill..hehe.. behöver alla timmar jag kan få just nu.. måste få ihop det här iom att jag ska ha semester i sommar och det med.. behöver jag ju alla pengar jag kan få för att kunna leva så normalt som möjligt trots semester..


Förra året hade jag ingen direkt semester.. visst jag åkte till turkiet en vecka och tog en vecka på hösten då det var tänkt att jag skulle fara upp till norrland och hälsa på men vart ändrade planer pga personliga saker... iaf.. då slog det in på de veckorna jag skulle ha vart långledig så då bytte jag bara de dagarna som jag behövde för att vara ledig så.. ja, där va de ingen direkt semester och sen jobba jag och min kollega L för A när hon var ledig i fem veckor.. så jag jobbade extremt mycket.. det tog musten ur mig kan jag säga men det var värt det för en gång och när lönen kom.. men vart de pengarna tog vägen vet jag inte..haha...hmm.. förstår inte hur jag kan spendera så mycket pengar när jag inte ens går och shoppar eller så.. bara handlar mat och dylikt.. visst nu vart de ju en extra utgift på bilen men de var det värt.. bara att spara om och snart ska jag gå till banken och fixa ett sparkonto som jag inte kan hämta ut på förs det är pensionsdax.. har ju inga pengar till pensionen just nu och det kan vara bra att spara så fort som möjligt.. hmm undrar jag hur jag kommer att få ihop det här.. men det ska gå.. det SKA bara lösa sig.. usch.. varför kan man inte leva utan pengar för?


På återseende!

// T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0