Skyltsöndag?

image2


Jahapp, nu är det återigen söndag!, Usvh, det måste vara den tråkigaste dagen på hela veckan, för på då vet man att snart är det måndag och då är det åter dax att jobba igen (om man inte redan jobbar helgen då), sen brukar man för det mesta städa, fixa och dona när det är söndag. just för att det är det man sparar till sist och varför inte göra det på söndag när man ändå inte kan hitta på någe direkt eftersom man ska jobba på måndag och det mesta är stängt! Och sen är man oftast trött och kanske bakis efter lördagens bravalder, för inte går man ut på fredagar icke.. det gör man inte längre än tills man fyller 20 eller nått!


Det är tydligen skyltsöndag idag här hemma men det orkar man ju inte gå på eftersom man kom hem för ett par timmar sen och är helt slut efter gårdagens bravalder, inte många timmars sömn i natt inte! Och det första man fick göra när man kom hem vara att göra rent akvariumet, det luktade apa eller nej!, det luktade som en svinstia... Dumma pump som inte vill fungera längre.. måste skaffa filter så jag kan få igång den igen och vattnet blir rent...nee nu får man börja byta lite vatten varje dag igen.. stackars mina änglar.. Det är inte fiskar som ni kanske har förstått utan det är vattensköldpaddor med namnen Leo och Sam! Så gosiga och snabba är dem.. tro det eller ej!


Skyltsöndag var det.. Det tycker jag mest är en social grej där folk träffas och fikar på stan och shoppar lite julklappar kanske.. det slår ju aldrig fel att skyltsöndag är före jul...Bästa polarn ringde mig för ett tag sen och tänkte höra om jag skulle me på fika i Norrtälje, men jag hade som precis kommit hem och gjort rent akvariumet att det kändes lite jobbigt att ta bussen in igen när man kom därifrån nyss.. synd att hon inte ringde tidigare bara... Hade vart trevligt!

Tänk vad världen är liten!

På återseende!

/ T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0