Julruschen...

image1


Nu är det endast 18 dagar kvar till Julafton (om jag inte räknat fel) och vi alla är mitt inne i julruschen... Måste handla julklappar, måste baka pepparkakor/ Lussebullar etc...
Jag har nog för det mesta varit i sista stund när det gäller att handla julklappar men för en gångs skull så är jag nästan klar och det innan Lucia.. måste vara rekord för att vara jag.. Har endast en julklapp kvar till min systerson i familjen annars är alla de klapparna klara så nu har jag bara till några av mina vänner och min chef kvar! *Härligt*


Idag har man då bakat pepparkakor så nu är det klart och det är en vecka kvar till Lucia så det är bra! Sen har man skrivit klart de mesta julkorten men behöver 7 kort till sen är jag klar.. Hmm, får försöka köpa det någon dag när jag har tid.. korten ska ju skickas snart, innan den 16:e så det gäller ju att man är ute i god tid om det ska komma innan jul.. ahh.. kom nyss på att jag måste köpa frimärken med.. oj, det kommer inte bli billigt men det är det värt det!  Så nu är man väl snart klar innan den värsta ruschen börjar.. Den brukar ju komma en - två veckor innan jul.. Då vill man inte vara ute och shoppa julklappar inte... nee.. tycker inte om trängsel man känner sig så fångad då.. Då går jag hellre för mig själv mitt på dagen då det inte brukar vara så mycket folk ute på stan...

Oj, vad tiden rinner i väg ser jag! Nu har jag inte tid och skriva mer om Julruschens sista timmar...
Nu måste jag få i mig något att äta och sen fara till jobbet!

På återseende!

/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0